راهكارها و امكانات نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها

۱ بازديد

راهكارها و امكانات نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها

به اين مقاله امتياز بدين

فروشگاه ها يكي از محبوب ترين نقاط براي دزدي هستند. حتي يك دزدي كوچك هم مي تواند بر سود و زيان فروشگاه تاثير بگذارد. اين مكان ها بايد سيستم هاي امنيتي داشته باشند تا علاوه بر نظارت بر محيط، جلوي سرقت ها را هم بگيرند. خوشبختانه، علاوه بر جلوگيري از دزدي، نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها مزاياي امنيتي ديگري هم به همراه دارند. هدف از نصب دوربين در فروشگاه مي تواند افزايش امنيت، جلوگيري از سرقت و بهبود بهره وري در پرسنل باشد. در اين مقاله به چند مورد از مزاياي نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها مي پردازيم.

جلوگيري از كم شدن موجودي فروشگاه

اولين و آشكارترين مزيت براي دوربين هاي امنيتي در فروشگاه ها تقويت تاكتيك هاي جلوگيري از كم شدن موجودي اجناس فروشگاه است. دزدي و كم شدن موجودي از مشكلات رايج و آشنا براي فروشگاه داران است. با نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها شانس كمتري براي قرباني شدن در برابر سرقت هاي كوچك و بزرگ از سوي مشتريان يا پرسنل وجود دارد.
گرچه بسياري ممكن است معتقد باشند كه دزدي هاي كوچك بسيار ناچيز هستند اما حقيقت اين است كه حتي اين سرقت هاي به ظاهر ناچيز هم به سرعت روي هم جمع مي شوند. ثابت شده است كه نصب دوربين هاي مداربسته در فروشگاه هايي مانند خوار و بار فروشي، سوپرماركت، جايگاه هاي سوخت، لباس فروشي و مكان هاي مشابه، راه حلي بسيار كارامد براي كاهش زيان هاي مالي است كه سرقت بر يك كسب و كار تحميل مي كند. چون مشترياني كه به يك فروشگاه مراجعه مي كنند مي توانند دوربين هاي مداربسته را مشاهده كرده و احتمالا سرقت بسيار كمتر خواهد شد. علاوه بر اين، نصب دوربين مداربسته امكان بازگرداندن كالايي كه به سرقت رفته است را افزايش مي دهد. اگر كسي سرقت كرده و فرار كرد مي توانيد به ويديوهاي به دست آمده از دوربين ها مراجعه كرده و آن را براي احراز هويت سارق و بازگرداندن اموال به سرقت رفته در اختيار پليس قرار دهيد.

نظارت بيست و چهار ساعته در تمام روز هاي هفته

مزيت ديگر نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها ايجاد آرامش خاطر براي مالكان اين مكان ها است. دوربين هاي تحت شبكه به كاربران خود امكان نظارت دائم در هر زمان و هر مكاني را مي دهند. اين مزيت باعث مي شود مالكان فروشگاه ها بتوانند در طي ساعات كاري و پس از آن به صورت زنده به نظارت بر فروشگاه بپردازند.
اين قابليت زماني بيشتر اهميت مي يابد كه يك حركت مشكوك به شما گزارش داده مي شود. مي توانيد به جاي رفتن به فروشگاه و تماس با پليس، فقط كافي است ويديوها را تماشا كرده و تعيين كنيد آيا تهديدي براي فروشگاه بوده است يا خير.

به دليل حجم بالاي هشدارهاي اشتباه در فروشگاه ها، تشخيص خطر مي تواند در هزينه هاي شما صرفه جويي كند چون پليس گاهي فروشگاه ها را براي اعلام خطر اشتباه و گرفتن وقت نيروي هاي پليس، جريمه مي كند.

جلوگيري از سرقت توسط پرسنل

گرچه بيشتر كارفرمايان پيش از استخدام با پرسنل خود مصاحبه مي كنند اما هيچ تضميني وجود ندارد كه كارمند از فروشگاه دزدي نكند. در واقع، آمارهاي اخير نشان مي دهند كه سرقت توسط پرسنل مي تواند عامل ?? درصد از موارد كم شدن موجودي اجناس فروشگاه باشد. نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها نه تنها عامل بازدارنده اي در سرقت اجناس با ارزش توسط پرسنل است بلكه از اتهام هاي اشتباه هم جلوگيري مي كند.

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته براي محيط هاي تجاري

به دليل اينكه بسياري از فروشگاه داراي پرسنلي هستند كه به صورت شيفتي كار مي كنند، پيدا كردن سارق واقعي دشوار است. اما دوربين هاي مداربسته اين نگراني را از بين برده و شواهد ويديويي مورد نياز براي يافتن كارمند گناهكار را در اختيار مالك يا مدير فروشگاه قرار مي دهد.

بهبود خدمات مشتريان با نظارت بر پرسنل

يكي از مزاياي مفيد نصب دوربين هاي مداربسته در فروشگاه ها نظارت بر پرسنل است. اطمينان از تجربه لذتبخش خريد براي مشتريان يكي از اجزاء جدانشدني موفقيت يك فروشگاه است. با نظارت بر پرسنل مي توانيد مطمئن شويد كه آنها رفتاري حرفه اي، دوستانه و مودبانه دارند. اگر گزارش منفي در مورد يكي از پرسنل دريافت كنيد مي توانيد به ويديوها مراجعه كرده و مناسب ترين برخورد را در نظر بگيريد.

بهبود تجربه مشتريان

نصب دوربين هاي مداربسته در فروشگاه ها علاوه بر مزاياي امنيت و ايمني، به بهبود تجربه خريد توسط مشتريان هم كمك مي كند. فروشگاه هاي مدرن ويديوهاي ضبط شده توسط دوربين ها را بررسي كرده تا الگوي رايج خريد را به دست آورند. اين كار به مديران فروشگاه ها اين امكان را مي دهد تا چيدمان بهتري را در نظر گرفته و ميزان فروش كالاهاي خاص را افزايش دهند. اين كار به چيدمان كلي فروشگاه و راحت تر پيدا كردن اجناس توسط مشتريان هم كمك مي كند. علاوه بر اين مديران مي توانند الگوي فعاليت پرسنل را در ساعات مختلف روز بررسي كرده و براي كارامدي بيشتر، از ساعات شيفت ها كم كنند.

انتخاب بهترين دوربين مداربسته براي فروشگاه

نمي توان مزاياي فراوان نصب دوربين مداربسته در فروشگاه ها را ناديده گرفت يا انكار كرد. البته انتخاب بهترين و كارامدترين دوربين براي دست يافتن به اين مزايا هم خيلي مهم است. دوربين هاي امنيتي برند هاي شركت ايمن تصوير امرتات (RDS-Videopark-Axton) داراي طيف گسترده اي از انواع دوربين هاي مناسب براي فروشگاه ها هستند. با بخش فروش ما تماس گرفته تا راهنمايي هاي لازم را در مورد خريد بهترين و مناسب ترين دوربين در اختيار شما قرار دهند.

 

  1. دوربين مدار بسته
  2. قيمت دوربين مدار بسته
  3. خريد دوربين مدار بسته
  4. نصب دوربين مداربسته
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد